keskiviikko 3. toukokuuta 2017

Instagramin käyttö työnhaussa


Kaikki ymmärtävät, että työhakemusta tehtäessä ja viimeistään ennen työhaastattelua mahdollisesta uudesta työnantajasta kannattaa ottaa selvää kaikki mahdollinen. Nämä tavat ovat usealle yrityksen nettisivuilla vieraileminen, mutta tiedätkö missä muualla firman asioita kannattaa tutkailla? Instagram on yksi Suomen suosituimmista sosiaalisen median kanavista, ja Instagramia käyttää leijonaosa eri yrityksistä. Sinne postataan erityisesti niin sanottua kulissien takaista materiaalia – kuvia ja tietoa, jota ei välttämättä löydy mistään muualta. Jos yrityksellä ei ole Insta-profiilia tai haluat stalkata lafkaa vielä syvemmältä, tsekkaa yrityksen nykyisten työntekijöiden Insta-profiilit. Niitä voi katsastaa esimerkiksi LinkedInin kautta tai yksinkertaisesti bongaamalla yrityksen verkkosivuilta työntekijöiden nimiä. Mitä profiileista sitten voi saada irti? Esimerkiksi visuaalisesti hieno some-viestittely voi kertoa siitä, että yrityksessä panostetaan laatuun ja esteettisiin asioihin. Paljon paljastaa myös tieto siitä, että työntekijät viettävät myös vapaa-aikaa yhdessä. Sopisitko sinä osaksi tällaista tiimiä? Mahdollista on myös löytää avoin työpaikka Instan kautta. Rekry voi olla myös sellainen, joka ei julkisesti edes ole missään esillä. 

Lue alkuperäinen artikkeli

Firenze
 

3 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen näkökulma, yleensähän oman kokemuksen perusteella firmat pikemminkin tutkivat uutta hakijaa somessa kuin toisin päin.

    VastaaPoista
  2. Somenäkyvyyden selvittäminen on hyvä keino erottua muista hakijoista ja selvittää millaiseen firmaan olet hakemassa tai millaisia tulevat työkaverisi ovat.

    VastaaPoista
  3. Tom Laine (Suomen some-guru) ennusti webinaarissaan tulevana trendinä olevan yritysten personoitumisen. Yrityksen postauksia tehdään työntekijän nimellä Twitterissä, Instagramissa ja LinkedInissä. Tavoitteena on yrityskuvan brändäys.

    VastaaPoista