Kaikki ymmärtävät, että työhakemusta tehtäessä
ja viimeistään ennen työhaastattelua mahdollisesta uudesta työnantajasta
kannattaa ottaa selvää kaikki mahdollinen. Nämä tavat ovat usealle yrityksen
nettisivuilla vieraileminen, mutta tiedätkö missä muualla firman asioita
kannattaa tutkailla? Instagram on yksi Suomen suosituimmista sosiaalisen median
kanavista, ja Instagramia käyttää leijonaosa eri yrityksistä. Sinne postataan
erityisesti niin sanottua kulissien takaista materiaalia – kuvia ja tietoa,
jota ei välttämättä löydy mistään muualta. Jos yrityksellä ei ole
Insta-profiilia tai haluat stalkata lafkaa vielä syvemmältä, tsekkaa yrityksen
nykyisten työntekijöiden Insta-profiilit. Niitä voi katsastaa esimerkiksi
LinkedInin kautta tai yksinkertaisesti bongaamalla yrityksen verkkosivuilta
työntekijöiden nimiä. Mitä profiileista sitten voi saada irti? Esimerkiksi visuaalisesti
hieno some-viestittely voi kertoa siitä, että yrityksessä panostetaan laatuun
ja esteettisiin asioihin. Paljon paljastaa myös tieto siitä, että työntekijät
viettävät myös vapaa-aikaa yhdessä. Sopisitko sinä osaksi tällaista tiimiä? Mahdollista
on myös löytää avoin työpaikka Instan kautta. Rekry voi olla myös sellainen,
joka ei julkisesti edes ole missään esillä.
Lue alkuperäinen artikkeli!
Firenze |
Mielenkiintoinen näkökulma, yleensähän oman kokemuksen perusteella firmat pikemminkin tutkivat uutta hakijaa somessa kuin toisin päin.
VastaaPoistaSomenäkyvyyden selvittäminen on hyvä keino erottua muista hakijoista ja selvittää millaiseen firmaan olet hakemassa tai millaisia tulevat työkaverisi ovat.
VastaaPoistaTom Laine (Suomen some-guru) ennusti webinaarissaan tulevana trendinä olevan yritysten personoitumisen. Yrityksen postauksia tehdään työntekijän nimellä Twitterissä, Instagramissa ja LinkedInissä. Tavoitteena on yrityskuvan brändäys.
VastaaPoista