perjantai 28. huhtikuuta 2017

Cheapeu! IKEAn nokkela vastaus kassikohuun saa hatun lentämään päästä.

Perjantaiplussat brändeille, jotka ovat hereillä sosiaalisessa mediassa (kaikkienhan pitäisi olla, mutta kaikki eivät ole) ja aivan erityinen plussa niille, jotka nokkelasti osaavat vastata yllättäviin tilanteisiin. IKEA on tästä mainio esimerkki. Viimepäivinä on uutisoitu laukkukohusta, joka syntyi, kun ranskalainen luksusbrändi Balenciaga toi markkinoille sinisen, ison nahkalaukun. Laukku kun sattuu muistuttamaan hyvin paljon Ikean kuuluisaa jättiläismäistä ostoskassia Fraktaa. Erojakin laukuissa on – tästä esimerkkinä hinta, joka Balenciagan kassissa on noin 2000 euroa, kun Ikean kassi irtoaa alle eurolla. IKEA hiffasi tässä markkinaraon ja julkisti mainoksen, jossa se kertoo miten aidon Frakta-kassin tunnistaa. Täyttyvätkö seuraavat kriteerit?
  • Heiluta kassia. Jos se kahisee, se on aito.
  • Monikäyttöinen. Kassissa voit kantaa jääkiekkovarusteita, tiiliä ja jopa vettä.
  • Laita kassiin maata. Aidon Fraktan voi huuhdella vedellä.
  • Taita se. Pystytkö taitella kassin pienen käsilaukun kokoiseksi? Jos vastasit kyllä, onneksi olkoon. 

Ja onneksi olkoon IKEA, pidän sinusta juuri vähän enemmän.

4 kommenttia:

  1. Oiva postaus ja hyvä esimerkki somemarkkinoinnista.

    VastaaPoista
  2. Hauska postaus! En tiennytkään, että Ikean kassi on noinkin monikäyttöinen :D

    VastaaPoista
  3. S-marketin kassi on melkein yhtä kätevä...

    VastaaPoista
  4. Alkoi naurattaa kun luki tuon. Pisteet ruotsalaisille, kyllä ne vaan osaa.

    VastaaPoista