keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Some työssä – Facebook


Mitä oli maailma ennen Facebookia? Tämä enemmän kuin supersuosittu sosiaalisen median sovellus on viime vuosina saavuttanut suuren suosion paitsi ihmisten arkikäytössä, myös eri yritysten markkinointikanavana. Facebook todella on tehokas tapa mainostaa verkossa. Kohdistetut viestit tavoittavat oikean yleisön ja yrityksen näkökulmasta parhaat mahdolliset asiakkaat. Mainoksen voi kohdentaa esimerkiksi käyttäjän sijainnin tai demografisten tietojen perusteella. Esimerkiksi kaupungin uusi pizzeria voi kohdistaa mainoksensa esimerkiksi käyttäjille, jotka asuvat lähellä ravintolaa tai jotka ovat ilmoittaneet vapaa-ajan harrastuksekseen ulkona syömisen. Vastaavasti ulkoistettua palkkahallintaa tarjoava yritys voisi kohdentaa mainoksensa joko ihmisille, jotka työskentelevät HR-osastolla ja vastaavat ko. asioista tai ihmisille, jotka ovat juuri aloittaneet oman yritystoiminnan ja saattavat tarvita apua palkkahallinnon pyörittämisessä. Kätevintä on, että Facebook antaa samalla luoda kaksi erilaista mainosta ja kävijätietojen perusteella automaattisesti seuraa, kumpi mainos on yritykselle kannattavampi.

Edellisessä työpaikassani olin mukana tekemässä Facebook-mainontaa asiakkaillemme. Tulokset olivat hyviä – sijoittamalla erittäin kohtuullisen summan rahaa saattoi saada mukavasti uusia tykkäyksiä ja jakoja, jolloin brändin tunnettuus kasvoi. Facebookissa asiakkaita voi kalastella myös erilaisin kilpailuin, jotka osallistavat varsinkin nuorempaa käyttäjäkuntaa mallikkaasti.

1 kommentti:

  1. Ehditkö jo tutustua sunnuntain Hesarissa olleeseen Facebook-artikkeliin? Face on ollut ilonamme 10 vuotta, ja tänä aikana on tapahtunut melkoisesti niin ihmisten some-käyttäytymisessä kuin sovellusten laajuudessakin.

    Miten ahkerasti itse osallistut kilpailuihin?

    VastaaPoista