Mitä oli maailma ennen Facebookia? Tämä
enemmän kuin supersuosittu sosiaalisen median sovellus on viime vuosina
saavuttanut suuren suosion paitsi ihmisten arkikäytössä, myös eri yritysten
markkinointikanavana. Facebook todella on tehokas tapa mainostaa verkossa.
Kohdistetut viestit tavoittavat oikean yleisön ja yrityksen näkökulmasta
parhaat mahdolliset asiakkaat. Mainoksen voi kohdentaa esimerkiksi käyttäjän
sijainnin tai demografisten tietojen perusteella. Esimerkiksi kaupungin uusi
pizzeria voi kohdistaa mainoksensa esimerkiksi käyttäjille, jotka asuvat
lähellä ravintolaa tai jotka ovat ilmoittaneet vapaa-ajan harrastuksekseen
ulkona syömisen. Vastaavasti ulkoistettua palkkahallintaa tarjoava yritys voisi
kohdentaa mainoksensa joko ihmisille, jotka työskentelevät HR-osastolla ja
vastaavat ko. asioista tai ihmisille, jotka ovat juuri aloittaneet oman
yritystoiminnan ja saattavat tarvita apua palkkahallinnon pyörittämisessä.
Kätevintä on, että Facebook antaa samalla luoda kaksi erilaista mainosta ja
kävijätietojen perusteella automaattisesti seuraa, kumpi mainos on yritykselle
kannattavampi.
Edellisessä työpaikassani olin mukana
tekemässä Facebook-mainontaa asiakkaillemme. Tulokset olivat hyviä –
sijoittamalla erittäin kohtuullisen summan rahaa saattoi saada mukavasti uusia
tykkäyksiä ja jakoja, jolloin brändin tunnettuus kasvoi. Facebookissa asiakkaita voi
kalastella myös erilaisin kilpailuin, jotka osallistavat varsinkin nuorempaa
käyttäjäkuntaa mallikkaasti.
Ehditkö jo tutustua sunnuntain Hesarissa olleeseen Facebook-artikkeliin? Face on ollut ilonamme 10 vuotta, ja tänä aikana on tapahtunut melkoisesti niin ihmisten some-käyttäytymisessä kuin sovellusten laajuudessakin.
VastaaPoistaMiten ahkerasti itse osallistut kilpailuihin?